Att plötsligt påminnas
2011-10-05 | 23:21:16
Publicerad i: Irland/Dublin


Nikon D3000 + Tamron 28-75mm f/2.8
Bilder tagna i fantastiska Howth i september.

Ibland när jag tittar på gamla bilder, mina egna eller andras, kan jag plötsligt bli väldigt starkt påmind om saker i mitt liv som jag förknippar med bilden. Ofta är det en viss tidsperiod, någonting jag kände eller tänkte vid en speciell tidpunkt, någonting jag brukade göra eller en person jag brukade träffa. Jag kan också bli påmind om en speciell låt, eller en doft. Det behöver inte alltid vara någonting stort eller ens konkret, bara en känsla eller en tanke som dyker upp i precis den sekund då jag ser bilden.

Ofta är det saker jag inte var medveten om när jag såg bilden för första gången, utan saker som blir tydligare när det gått en tid - ett halvår, ett år, flera år - och man kan se dem ur ett annat perspektiv. Jag tycker att det kan vara ganska inspirerande, att veta att saker som känns ganska vardagliga och likgiltiga för mig idag kan komma att fånga mitt intresse i ett senare skede.

Jag undrar vad jag kommer tänka, känna och påminnas om när jag ser dessa bilder om ett år..?


Keane - Everybody's Changing


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback