The Pillars of the Earth
2011-04-21 | 16:28:24
Publicerad i: Musik/Film/Böcker


Jag blev tipsad om den här boken, The Pillars of the Earth av Ken Follett, för någon månad sedan och nu är jag helt fast. Handlingen kretsar kring ett antal personer och byggandet av en katedral i 1100-talets England. En riktig Malin-bok med andra ord. Den har det mesta som jag fastnar för i böcker; en historia om en annan tid eller plats, ett gripande språk, intressanta karaktärer, en spännande handling och såklart kärlek.

Nu ska jag genast klicka hem serien på DVD samt uppföljaren World Without End.

(Om du tycker att boken låter spännande men inte vill läsa den på engelska så heter den Svärdet och Spiran på svenska).


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback