Camera Obscura
2011-10-11 | 00:36:58
Publicerad i: Arkitektur


1. Vy från mitt fönster,  2. Mitt sängbord, 3. Close-up på min lampskärm, 4. Själva 'kameran' 

Jag läser just nu en jättespännande kurs som handlar om att visualisera interiörer. Vår första uppgift gick ut på att bygga en egen Camera Obscura och sedan analysera kamerans 'sätt att se'. Min kamera fick bli den enklast tänkbara med tanke på att jag varken har tillgång till någon speciell optik eller överblivet material att bygga av här i Dublin. Så en vän gav mig en skokartong och jag lyckades hitta små billiga förstoringsglas att använda som optik. Det kanske inte blev den coolaste kameran men det fungerar faktiskt ganska bra, och den är rätt kul att leka med :)


Camera Obscura - The Sweetest Thing
- Enbart pga namnet, haha :)


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback