Musik 2010
2011-01-01 | 09:42:00
Publicerad i: Musik/Film/Böcker

Okej, som typ alla andra så tänkte jag sammanfatta år 2010, men istället för att göra ett kilometerlångt inlägg tänkte jag dela upp det i ett antal lite kortare inlägg istället.



Först ut; Musik som har betytt mycket för mig under året!

Linkin Park - Återupptäckte Linkin Park förra året och har varit en absolut favorit i år. Släppte ett nytt grymt album nu i höstas.

Daughtry - Har varit en stor favorit i några år nu!

Nickelback - Är också en grupp som jag lyssnat på i några år men som bara blir bättre och bättre desto mer jag lyssnar!

The Killers - Föll för The Killers ordentligt i vintras/våras. En sån där grupp man blir glad av att lyssna på :)

Matchbox Twenty - Upptäckte Matchbox Twenty i somras och jag är helt förälskad! Riktigt grymma!

Eddie Vedder - Sprang på soundtracket till filmen Into the Wild (där Eddie Vedder sjunger) i augusti. Har älskat filmen i några år och musiken i filmen är så himla fin! Lyssna på Guaranteed, den är fantastisk! ;)

Jay Smith - Jag brukar gilla Idol, men i år var det mycket bättre än vanligt. Är helt kär i Jays röst. Så jääkla grym! Lyssna även på hans band Von Benzo. Sjukt bra! Kan även passa på att tillägga att Olle Hedberg var en stor favorit i år också och jag hoppas verkligen på att få höra mer av honom :)

Ytterligare artister/band som är värda att nämnas är Coldplay, Poets of the Fall, Seether, The Runaways, Joan Jett, Radiohead, Thom Yorke, Muse, The Fray, OK Go och såklart den gamla favoriten Bon Jovi.

Mycket kärlek!

Klicka här eller på bilden ovan för att lyssna på ett urval av mina favoriter på Spotify.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback