Handtecknande
2010-12-08 | 17:38:38
Publicerad i: Illustrationer


Har tänkt att jag ska träna mer på att teckna för hand. Under de senaste åren har jag i stort sett enbart ritat digitalt och jag har faktiskt saknat handtecknandet. Tänkte även att jag ska passa på att lära mig att behärska mina Promarkers på teckningar också (nu använder jag dem i stort sett bara till skisser till skolarbeten mm). Så jag satte mig ner med lite referensbilder, ett block med papper och lite pennor och började rita helt enkelt.

Jaha, och det gick väl sådär måste jag nog säga. Känner mig sjukt ringrostig. Resultatet blev lite skevt och lite kladdigt men det var riktigt roligt och detta är verkligen något jag vill utveckla vidare.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback